torsdag, februari 11, 2016

NärCon Vinter - inställd resa!

Hej på er! Den här gången tänkte jag skriva lite kort om NärCon Vinter, eller snarare om varför jag valde att inte åka. Egentligen hade jag verkligen velat åka dit, men just nu är det inte en bra tid att åka någonstans. Som ni har fått läsa om så har jag haft väldigt mycket ångest på sistone och det har tagit på mina krafter, så för stunden är jag inte i form för att åka långt hemifrån. Dessutom så har jag precis börjat känna av att jag inte bor hemma längre, att jag har flyttat hemifrån och bor ensam, det tar verkligen hårt på mina krafter.

Givetvis så hade jag gärna velat träffa några vänner där, men jag har inte gjort annat än att vara runt folk på sistone och därför behöver jag ta igen mig lite. Dessutom så tål inte min ekonomi några resor just nu, jag behöver spara in på allting möjligt för att kunna leva. Jag har en hyra att betala nu och behöver också inskaffa möbler, med mera, så jag behöver prioritera det just nu. Tråkigt, javisst, men ändå så väldigt nödvändigt.

Som sagt så har ju även ångesten tagit mycket på krafterna, så även den psykiska hälsan behöver prioriteras just nu.  På konvent är det väldigt svårt att komma undan folkmassor, på både gott och ont. Dessutom så springer jag som sagt runt så många hela tiden ändå att jag behöver få vara själv ibland också. Faktiskt så mår jag som bäst när jag får egen tid till saker och ting i hemmet. Skriva, tvätta, diska, städa, med mera, är ändå rutiner som jag vill behålla och föredrar att inte röra sönder. Som sagt så saknar jag ju många personer som ska till NärCon, särskilt tre raringar, men jag får träffa dem en annan gång. Tråkigt, men nåja...

Om du som läser detta ska åka till NärCon Vinter så berätta för mig hur det var. Jag saknar fortfarande några vänner, särskilt tre raringar, men det finns inte på kartan att åka så långt hemifrån just nu. Hälsa, hem och ekonomi måste gå först. Dessutom så satsar jag på att åka till KultCon och ConFusion senare i vår, så även det kommer att kräva en stabil ekonomi och därför kan jag inte åka någonstans just nu. Egentligen vill jag inte ens åka. Just nu vill jag vara hemma, ta hand om mig själv, vila upp mig och försöka få ordning på mitt ostrukturerade liv ett tag framöver. Det kändes riktigt starkt av mig att välja hem och hälsa framför resa. För några år sedan hade jag åkt för att inte göra någon besviken, men den här gången valde jag att prioritera mina egna behov framför andras önskningar. Det var inte ett enkelt beslut, men jag är väldigt nöjd med det.


Hoppas att ni som åker får en fantastisk resa. Som sagt, låt mig få veta hur det var där. Jag ser framemot att få se era foton, höra era berättelser, med mera. Vi ses på något annat konvent snart nog, ska ni se. Kramar <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar