onsdag, januari 20, 2016

Tvätta, steka pannkakor, diska, fota... Helt slutkörd!

Hallå! Vad trevligt att ni är här igen. Jag ska som utlovat försöka blogga mer regelbundet, men det handlar också om hur mycket energi jag har varje dag. Ibland har vi alla jobbigare dagar och ibland bättre dagar, så är det ju. Idag har jag haft en ganska så aktiv dag. Jag har tvättat några kläder, jag har stekt pannkakor, diskat och tagit några foton på den fallna snön. Det låter inte som så mycket egentligen, men för en person som är i farten hela tiden och knappt har någon energi kvar till hemmaplan så är det en hel del på en dag. De två sistnämnda är förstås de mest ansträngande sakerna, att tvätta kräver ju däremot inte så jättemycket energi av en när man använder tvättmaskin. Större delen av kvällen gick till att steka pannkakor, som blir morgondagens frukost. Nästa gång blir det nog spenatpannkakor, som jag nästan gillar mer än vanliga. De är ju nyttigare också, men jag har inte lärt mig att tämja några sådana recept ännu, men det kommer väl med tiden. Matlagning är egentligen inte någon styrka hos mig, jag är så jättemycket bättre på att baka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar