söndag, januari 24, 2016

Google Foto!

Okej, nu har ni fått läsa två såpass allvarliga inlägg att vi kan andas ut lite med att inte tänka mer på sådana inlägg ikväll. Den här gången tänkte jag kort ta upp Google Foto, alltså appen, och dess säkerhetskopiering. Jag vill veta vad ni har för erfarenheter kring den och vad ni anser om säkerhetskopieringen? För min del har den varit till riktigt stor nytta när jag har velat spara viktiga bilder, men eftersom det är så jättemånga så blir det svårare att hitta rätt när jag söker. Förutom att Google säkerhetskopierar bilderna så brukar de ju även stilisera dem en aning och även skapa collage. Tidigare har jag inte brytt mig så mycket om dessa egenskaper, men på sistone har jag börjat uppskatta stiliseringen alltmer. Bilden som fångade intresset är inte något mästerverk och Google har skapat finare bilder, men ändå fastnade jag för nedanstående foto:


Varför jag fastnade för fotot vet jag inte ens själv, men någonting var så fint att det fångade mitt intresse. Kanske var det de vackra färgerna på bilden eller kanske den fina ramen som får fotot att likna en tavla? Har ni några stiliserade foton från Google som ni verkligen blev förtjusta i? Dela med er av länkar så att jag får se, för jag älskar och uppskattar verkligen konst i alla sina olika former. Sång, bild, texter, skådespel, etc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar