tisdag, januari 26, 2016

Disneysamling!

Hej på er! I det här inlägget vill jag tala lite kort om samlande. Jag tror inte att jag brukar nämna det så ofta, men jag är lite av en samlare. Under årens gång har jag samlat på lite olika saker i olika tider, men det har alltid handlat om någon form av dekoration. Disneyfigurer, Barbiedockor, filmer, värmeljus, stearinljus, böcker, CD-skivor, med mera. Vad alla dessa har gemensamt är att de kan användas som dekorationer till hemmet, jag är ju trots allt en riktigt elegant stilmänniska som älskar att se på vackra saker. Förutsatt att de faller mig i smaken, förstås. Även varje gång jag köper en ny mobiltelefon är form och layout betydande för mitt val av telefon. Detsamma gäller för kläder. Viss elegans måste de ha för att jag ska bli nöjd med dem.

Fast nåja, åter till ämnet här. Jag är ju som sagt en samlare och nu när jag bor själv så har jag mer plats för samlingsobjekt att placera lite här och där som dekorationer. Sedan så är jag ju också svag för söta saker, inte bara eleganta. Jag kan bli rörd av söta saker som exempelvis gosedjur, känslomänniska som jag är. För en tid sedan när jag var hemma hos en väninna i Solna så blev jag jätterörd av alla söta saker som hon hade placerade här och där, så jag älskar verkligen eleganta och även söta samlingsobjekt vad det än är för något.

I framtiden så kommer jag då och då att blogga om olika saker som jag samlar på eller har samlat på tidigare. Bilder kommer alltid att finnas med i inläggen. Den här gången tänkte jag visa min jättelilla Disneysamling som förhoppningsvis blir större med tiden. Många figurer saknas, men de blir fler ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar