onsdag, januari 27, 2016

Farväl, Astroteatern!

Ja, tyvärr har jag tvingats sluta i min tidigare teatergrupp för att jag har bytt kommun. Det känns riktigt tråkigt eftersom vi var mitt uppe i rullning av repetitioner för en föreställning som äger rum i februari. Ja, kommunerna har ju sina regler, men jag måste inte gilla dem. Fast ja, livet går ju vidare ändå. En annan skådespelare i gruppen tvingades också sluta mitt i allting, vilket också berodde på kommunen. Man kan ju tycka att vi borde ha fått fullfölja det nuvarande projektet fram till slutet, men så blev det inte. Det är tråkigt, men vad kan man göra förutom att försöka gå vidare? Det finns säkert andra grupper som vill ha mig på sin scen, men jag fick minst tre nya vänner tack vare Astroteatern och dessa vill jag inte förlora. Jag har lite kontakt med två av dem och kontakt med den tredjes partner som jag är vän med, så jag har ju inte förlorat dem även om jag saknar gruppen. Vi brukade alltid sitta och umgås i pauserna, vilket ledde till mycket skratt och många intressanta diskussioner. Fast återigen, livet går vidare. Det går inte att vara kvar på samma ställe för alltid. Om inte annat så har jag ju alltid kvar minnena och även lite kontakt med regissören, så det är ju något. Det gör det dock inte lättare att acceptera att jag har tvingats lämna dem på grund av kommunernas regler. Fast ja, jag kan alltid hälsa på dem när min tid tillåter och jag kan alltid strida för att få återvända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar