lördag, januari 30, 2016

Besök av mamma!

Hallå där! Ikväll skriver jag bara för att skriva, men det är för att jag är hemskt trött. Intressantare inlägg kommer ännu, jag har nämligen gjort en lista över saker att blogga om. Ni kommer att få läsa lite om karaktärer jag brukar fangirla, ni kommer att bli hänvisade till Femifantasys blogg, med mera. Så var tålmodiga, mina kära läsare, intressanta inlägg om allting mellan himmel och jord väntar er ännu.

Det finns faktiskt inte så mycket att säga om idag. Jag har tagit hand om en del disk, jag har putsat rent spisen, jag har handlat, etc. Med andra ord har saker och ting varit fullständigt ointressanta idag, förutom att jag fick besök av mamma några timmar. Henne träffar jag väldigt lite nuförtiden eftersom hon bor så långt bort och parkeringen här är dyr, men hon kommer åtminstone till mig då och då för att göra mig sällskap. Det är riktigt mysigt att bo själv, så missförstå mig inte, det är bara det att det ibland känns lite ensamt. Faktiskt så är det inte ovanligt att människor drabbas av depression efter sin första flytt. Jag har tack och lov inte känt av några sådana symptom ännu, men allting är mycket mer energikrävande när en bor själv. Diska, betala räkningar, tvätta, plocka upp posten, slänga sopor, med mera, det tar verkligen på krafterna. Som sagt så är det värt allting för att få bo i ett eget hem, men det tar på krafterna. Jag har inga möbler hemma för stunden, men det beror på en kass ekonomi, vilket också tar på krafterna eftersom hemmet inte är i ordning. Jag mår riktigt dåligt i längden av oordning och kaos, men kan inte göra så mycket åt den saken just nu.

Jaja, nu kom vi ifrån ämnet lite. På det stora hela har dagen åtminstone varit okej. Jag mådde bra av att få träffa mamma en stund. Vi ordnade även så att jag ska få ett Ica-kort snart, för jag handlar ofta på Ica Maxi. Nåja, vi hörs imorgon igen med ett nytt blogginlägg som förhoppningsvis blir roligare att läsa än detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar