tisdag, juli 11, 2017

Mysig simtur följt av mobilknas!

Igår var en högst aktiv dag, bortsett från att jag försov mig ganska rejält. (Min sömnbalans är inte den bästa just nu..) Efter att ha ätit en (lite för) kraftig frukost så åkte jag till stranden vid Djurönäset, där jag badade i två timmar. Visst, det kanske inte låter som så mycket, men det är verkligen riktigt energikrävande samtidigt som jag älskar att simma. Vanligtvis så brukar jag solbada i ganska exakt en timme, men igår blev det två timmar. Mina ben kändes jättetunga när jag steg upp från vattnet, men det hindrade mig inte från att sedan promenera ungefär tre kilometer innan jag hoppade på en buss den sista biten hem. Därefter gick jag till Ica Nära för att låna deras nätverk och sedan kolla upp om någonting hänt på Facebook, innan jag gick hem igen.

Fast, som om jag inte redan hade överansträngt kroppen ganska rejält så åkte jag sedan till Mölnvik för att handla filmjölk att äta till frukost idag. Visst, det behövde jag inte göra, men jag är glad att jag gjorde det. Delvis är deras Ica Maxis nätverk lite bättre än Ica Näras, delvis så är i princip allting billigare än på Ica Nära, men det bästa var att jag hittade några pantburkar på vägen hem när jag väntade på bussen. När jag sedan kom hem kände jag mig halvdöd, men betydde det att jag äntligen kunde slappna av? Nej, såklart inte! Min mobils batteri började bråka igen och dog trots nästan 50% batterinivå, sedan ändrades datum och tid till 1 januari 2015 kl 13:02 - precis som innan mobilen skickades in på lagning. Suck, fördömda mobil. Därför var jag tvungen att gå till Ica Nära för att låna deras Internet, trots att butiken redan hade stängt för en timme sedan. Tack och lov hade de fortfarande på sitt nätverk så att jag kunde kolla upp hur mycket klockan var exakt. Tyvärr så betyder det att jag för tredje gången måste skicka in min mobil på lagning, för än en gång har inte försäkringsbolaget fixat felet med batteriet och datumets återställning. Med andra ord så blir jag snart Internet- och kommunikationslös i minst en vecka igen: Wow, så jag inte ser framemot det... Fast, förhoppningsvis hinner jag hittar jag en bra och inte alltför dyr surfplatta att använda medan mobilen lämnas in för tredje gången på tre månader. Vi får se vad jag hittar och när.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar