söndag, juni 18, 2017

Baddags!

God kväll på er! Visst är det fruktansvärt hett ute? Åtminstone jag tycker det, det är omöjligt att vara utomhus utan att riskera värmeslag. Visst är jag extremt känslig för hetta och värme, men en kan inte förneka att det är riktigt hett ute just nu. Även de sena kvällarna är riktigt varma, så varma att det nästan är omöjligt att sova ordentligt.

Nåja, jag ska inte bara gnälla. Idag tog jag nämligen ett bad ute för första gången på två år. Förra sommaren badade jag aldrig någonting, men det är inte väsentligt nu. Att ta sig till stranden var inte det lättaste i den här värmen, men det var värt det ändå. Att ta en simtur i havet var riktigt lugnande, jag har ju lidit av stress ett tag nu. (Men det behöver vi inte gå in på mer nu.) Jag simmade ett bra tag och hade egentligen velat stanna i vattnet längre, men jag var tvungen att tvinga upp mig efter ett tag för att springa hem och träffa en vän som jag brukar träffa varje söndagseftermiddag (och även varje tisdagseftermiddag). Lite stressigt blev det tyvärr ändå för att bussarna strulade, men förhoppningsvis får jag en ny chans att ta en simtur snart igen. Vattnet gör mig så lugn och avslappnad, jag känner mig så obeskrivligt fri när jag simmar.

Nåja, fler strandinlägg kommer än och detsamma gäller fler inlägg om konst, teater, film, funktionsvariationer, etc. Ni får helt enkelt hålla ögonen öppna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar