måndag, maj 09, 2016

Peruker, dramatik och smink!

*suckar* Jag bär fortfarande gotiska kläder, men av otroligt många olika anledningar så bär jag inte smink så ofta som tidigare. Detsamma gäller peruker. Jag minns inte ens när jag bar peruk senast, men smink hade jag på mig för inte alltför länge sedan. Det var trevligt att känna sig vacker och dramatisk på en gång. Jag ska bättra mig på det, för det är ju verkligen någonting som jag verkligen tycker om. Fast att inte bära smink är ju förstås mindre energikrävande, för det är jobbigt att tvätta bort sminket om en är trött. Nåja, de säger inte "fin får lida pin" för ingenting. För tre år sedan var jag dramatiskt uppiffad var och varannan dag, men saker förändras. På sistone har jag bara stylat och fixat andra, men så otroligt tråkigt nog sällan mig själv. Suck...

              

Nåja, nu måste jag rusa ner till tvättstugan för att plocka upp min tvätt. Vi hörs av senare. Det finns mycket som jag ska skriva om här på bloggen ännu, men mina manus brådskar och därför prioriteras dem högt nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar