söndag, februari 14, 2016

Vännens dag!

God kväll, kära läsare! Trevlig Vännens dag till er alla! Jag vet att ni svenskar säger Alla Hjärtans Dag, men jag är ju finsk och i Finland heter det faktiskt Ystävänpäivää, som betyder Vännens dag eller Vändag. Nåja...

Så, säg mig, vad har ni gjort för att fira Vännens dag idag? Eller har ni kanske valt att inte fira den för att ni anser att det är en helt vanlig dag? Jag klandrar er i så fall inte. Själv så var jag i Värmdö med min bästis, som promenerade en lång bit med mig. Vi möttes upp i Mölnvik, därifrån vi gick runt lite i området innan vi började gå mot Skogsbo. Syftet var inte att gå till Skogsbo, men där hamnade vi, men gick bara igenom och fortsatte sedan tills vi hamnade i Gustavsbergs centrum. Som avslutning gick vi sedan därifrån till Värmdö Marknad, där vi sedan skiljdes åt och åkte åt olika håll. Promenaden tog tre timmar.

Medan vi promenerade så hade vi som vanligt många djupa diskussioner om allt mellan himmel och jord. Sexism, rasism, flyktingsituationen, teater, löner, skådespel, arbete, bidrag, vänskap, med mera. Alltid lika trevligt med prat. Promenaden blev ju också som sagt lång, så vi hann tala om väldigt många olika saker.

Jag ska inte ljuga; I vanliga fall firar jag aldrig Vännens dag, men i år gjorde jag ett undantag. Egentligen skulle Femifantasy ha träffats idag, men folk ville fira dagen på olika sätt och därför bestämde vi oss för att ses den kommande veckan istället. Just nu ses vi ju alltid på kaféer för att vi inte har någon lokal, så istället för att slösa tid på en massa prat så ses vi inte lika ofta längre pga lokalbrist. Det är dock alltid trevligt att ses för att tala om olika saker, men det får inte bli för mycket av det eftersom det leder till stress. Fast det är fint att vi alla har blivit goda vänner under arbetets gång, men det ska ändå skötas seriöst. Nåja, nu ska vi inte vandra iväg här. Åter till Vännens dag; Promenad med bästisen gjorde allting trevligt och bra än en gång!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar