lördag, februari 06, 2016

Robin och Batgirl!

Hallå där! Som jag nämnde i mitt tidigare inlägg så är jag inte helt färdig med Robin, eller Dick Grayson. Den här gången tänkte jag kort nämna mina åsikter kring hans "förhållande" med Batgirl. Anledningen till att jag skriver "förhållande" med citattecken är att när de dejtade så var det som Dick Grayson och Barbara Gordon, inte Batgirl och Robin. Visst förekommer det att de träffas och kämpar tillsammans i sina förklädnader, men de är inte medvetna om varandras egentliga identiteter. Uppriktigt sagt så förstår jag inte hur det ens är möjligt att de inte känner till varandras identiteter, för de borde ha upptäckt dessa under tiden de dejtade. Tyvärr så får vi inte se så mycket av deras relation under TV-seriens gång, men däremot några riktigt sorgsna tillbakablickar under den fjärde säsongen. Jag önskar uppriktigt sagt innerligt att vi hade fått se mer av Barbara och Dick som ett par i TV-seriens tre första säsonger, men där får vi bara hintar om deras intresse för varandra. I långfilmen "SubZero" så får vi dock se att de dejtar, vilket jag uppskattade även om vi bara får se lite av det. Sedan så önskar jag ju givetvis också att de faktiskt hade hållit ihop som par och upptäckt varandras hemliga identiteter på annat sätt än de gör, för i säsong fyra får vi se att Dick lämnar Robinlivet bakom sig när han får veta att Batgirl är hans älskade Barbara. Visst var det mer till det än så, men det räckte för att krossa mitt Barbara-Dick-hjärta som slog så hårt. Deras relation till varandra var så lovande, både i superhjälteform och privatpersonform. Det var ett förhållande som jag hoppades starkt på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar