måndag, februari 15, 2016

Inställt praktikmöte!

God kväll, om en nu kan kalla det så. Jag är i ganska risig form ikväll, men det har varit en lång dag för mig. Idag skulle jag ha besökt Djuröhemmet för att diskutera eventuell praktik, men kommunikationsbrister och missförstånd gjorde att det blev inställt. För en annan kanske det inte är någonting att hetsa upp sig för, men för mig blev det jättejobbigt att planerna ändrades. Jag kan inte påstå att jag direkt såg framemot det, tvärtom faktiskt, men det tog tid att förbereda mig mentalt och då blev det ännu jobbigare när det ställdes in.



Tack och lov så kunde min mamma komma över till mig en stund för att ångesten skulle lugna sig lite. Inställda planer på någonting en tvingats förbereda sig för kan vara otroligt jobbigt. Just nu är jag ju dessutom riktigt överkänslig, så därför tar allting på krafterna tiotusentals gånger värre än annars. Min mamma är verkligen underbar som åkte ända från Västerort till Värmdö för att jag ändå skulle få träffa henne idag. Det är ju dessutom en väldigt lång bilväg att åka, dessutom är det trängselskatt på det, men ändå åkte hon hit fastän det var dyrare än att komma en lördag eller en söndag när trängselskatten inte gäller.



Egentligen skulle mamma ha tagit med en filmbox som jag köpte på Tradera, en filmbox som av misstag hamnade hos henne, men den glömdes i allt knas. Därför bestämde jag mig i stundens hetta för att följa med henne tillbaka hem för att plocka upp den. På det sättet fick jag ju också träffa min lillasyster, som jag inte heller träffar så ofta längre. Även om jag älskar att bo själv så saknar jag ibland min mamma och min syster. Tack vare att jag fick vara en stund med dem idag så blev inte dagen alltför värdelös. Jag tog även med en massa saker med mig tillbaka till Stavsnäs, saker som sedan ska läggas upp i mitt säljes-album på Facebook.

 


Egentligen har jag i skrivande stund en del disk att ta hand om, men just nu är jag för trött efter allting för att kunna orka göra någonting praktiskt. Jag får ta det imorgon istället, nu behöver jag bara en kopp te.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar