tisdag, september 29, 2015

Saker börjar ljusna!

God kväll på er! Ja, jag vet att jag inleder nästan alla inlägg så, men det är bara tills jag kommer på någonting RIKTIGT personligt att inleda mina framtida inlägg med. Nu har det än en gång gått någon dag utan blogginlägg, men tiden har verkligen inte räckt till. I söndags och även igår var jag i farten hela dagen, så jag har inte haft tid att blogga. Mitt mål är dock ändå att försöka skriva minst ett inlägg om dagen.

Saker och ting börjar ljusna för mig äntligen. Visst, jag mår inte underbart, men ändå ganska bra. Ikväll hade jag en mysig kväll med min bästa väninna och mitt filmarbete går framåt. Även Astroteatern, som är en del av mitt liv som skådespelerska, börjar ljusna. I filmgruppen Femifantasy spelar jag en försvunnen prinsessa som levt hela sitt liv som en vanlig person, men varit med om märkliga saker. Hon är en riktigt härlig roll att spela eftersom jag då får spela väldigt informell och väldigt frispråkig, vilket är en utmaning eftersom jag brukar vara riktigt formell, finkänslig, noggrann och artig. I Astroteatergruppen spelar jag en ung dramatisk kvinna som har varit försvunnen en lång tid och har blivit dödsförklarad. Hon är också en riktigt rolig roll eftersom hon är en sådan dramadrottning. Hon är elegant, mystisk, teatralisk och mycket vass. Båda dessa roller ska bli jätteroliga att få spela och det är så otroligt att repetera båda rollerna.


Förutom att mitt skådespelarliv börjar ljusna så börjar Femifantasy få mer struktur, vilket jag mår bra av. Jag tror att de allra flesta människor är beroende av struktur och ordning, men jag är extrem. Utan struktur så blir jag riktigt stressad och mår ofta jättedåligt. Som sagt så tror jag ju dock inte att det är någonting ovanligt, jag tror att mer eller mindre alla människor behöver någon struktur i sin vardag för att må bra.


Ikväll har jag dessutom haft en mysig kväll med min underbara väninna Eveline. Jag var ju riktigt trött efter den fullspäckade gårdagen, men trevligt hade vi ändå. Vi hade väldigt mycket att tala om. Relationer, vänskap, metaforer, teater, musik, Disney, kärlek, struktur, skådespel, bekräftelse, Facebook, ja, nästan allting mellan himmel och jord. Riktigt trevliga konversationer, som vi alltid har. Vi tog även en fika i Farsta centrum, sedan åkte vi tillbaka hem till henne igen innan jag åkte hem för att förbereda morgondagen.


Ja, nu är det dags att avsluta kvällens inlägg. Imorgon bitti har jag en repetition med Astroteatern, så jag måste få sova åtminstone några timmar innan dess för att orka. Snart kommer även ett utlovat nytt Disneyinlägg på bloggen, så håll ögonen öppna, kära läsare. Ha en underbar kväll, så ses vi snart igen.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar