tisdag, augusti 18, 2015

Skräckens sigill - Trollbunden

Hej igen, kära läsare! I det här inlägget ska ni få läsa om boktipset jag lovade att dela med mig av, nämligen "Trollbunden". Den ingår i bokserien "Skräckens sigill", som handlar om några tonårstjejer som berättar skräckhistorier för varandra. Den här boken fokuserar mycket på romantik, spänning, drama och framförallt att man inte ska ta allting för givet. Tro mig, den är riktigt läsvärd. Tidigare har jag bara läst "Ondskans hotell" av böckerna i serien "Skräckens sigill", men jag har för avsikt att läsa fler. Böckerna är lättlästa, men inte rekommenderade för den yngsta läsaren. Den här boken skulle jag rekommendera från 13-14 år och uppåt eftersom den är lite hoppig och väldigt dramatisk ibland. Läsvärd är den dock, för jag satt som förtrollad när jag läste den. Samma sak gäller för "Ondskans hotell", som jag läste för några månader sedan. Författarinnan till "Trollbunden" heter Sharon Siamon. Bokserien passar både pojkar, män, flickor och kvinnor, men jag skulle vilja påstå att den är mest riktad till tonårstjejer och unga vuxna kvinnor.

Men jaja, hursomhelst, jag tycker att ni bör läsa den. Ni kommer högst troligen inte att ångra er ifall ni gillar drama, spänning, mystik och/eller romantik. Tack till min gulliga väninna Fanny som lånade mig boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar