tisdag, juli 18, 2017

Kokosolja!

Småsystrar kan verkligen vara nyttiga att ha, håller ni inte med? För knappt ett år sedan tipsade min syster mig att använda ekologisk, kallpressad kokosolja för ett stort sår i ansiktet och sedan jag lydde det rådet har jag haft väldigt få hudproblem. Tidigare kunde jag ha hudproblem i flera månader, men kokosolja brukar läka mina fula sårskorpor på mindre än en vecka. Kokosolja är tyvärr dyrt, men det är helt klart värt det. Enda gången jag använder det är dock när jag har sår i ansiktet eller riktigt torr/bränd hy eftersom oljan är såpass dyr, men som sagt ändå högst värd det riktigt höga priset.

Såklart rekommenderar jag inte kokosolja för någon som är allergisk mot kokos, men om en inte är det så är oljan underbar. Förutom att den läker sår jättefort så doftar den riktigt trevligt. Jag använder den som sagt sällan, men när jag väl använder den så gör jag det alltid riktigt generöst. Förutom att den är nyttig för huden så är den helt naturlig och doftar jättetrevligt, det är en utmärkt bra kombination.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar