lördag, februari 27, 2016

Teaterkollektivmöte!

Okej, jag vet att jag lovade att skriva ett inlägg om torsdagens teaterkollektivmöte, men jag är så trött även ikväll att jag måste fatta inlägget kort. Jag har haft migrän halva gårdagen och är helt slut efter det.

Ja, om gårdagen: Två av mina väninnor som skulle ha följt med mig igår till Teaterkollektivmötet var sjuka, men tack och lov så fick jag en annan väninna med mig i sista sekunden. Vi möttes i Gamla stan först, sedan åkte vi vidare till Hornstull där mötet skulle hållas i en av Studiefrämjandets lokaler. För att inte bli sena var vi ute i god tid för att vara säkra på att komma i tid, men trots det kom vi några minuter efter mötestiden för att Google Maps ville vilseleda oss. Tack och lov var det så få minuter att mötet inte hade startat ännu.



När vi kom fram blev vi välkomnade av folket som låg bakom träffen. Några stod utanför dörren för att välkomna folk, vilket var tur så att jag och min väninna fick en bekräftelse på att ha hamnat rätt. När mötet inleddes så började iniativtagaren att presentera sig själv och sin idé om teaterkollektivet. Jättetrevlig idé och hon var jätterar! Vi var verkligen många där, så det blev otroligt mycket intryck och nya ansikten att ta in. Alla fick sedan presentera sig själva och lite kort om tidigare erfarenheter, också jättetrevligt. När vi alla hade fått säga vårt så hann vi egentligen inte med så mycket mer. Vi talade lite om eventuella bidrag och hur vi skulle kunna forma grupper, sedan så minglade vi runt lite och började bekanta oss lite mer med varandra. Det var ju sent på kvällen, så några var ju tvungna att åka hem, men väldigt många stannade kvar för mingel.


Ja, det var lite kortfattat om torsdagens teaterkollektivmöte. Tack och lov för att jag fick med en väninna i sista sekunden, för tack vare henne lyckades jag byta några ord med några där. Annars hade jag antagligen åkt hem direkt för att det blev mycket intryck att ta in och för att jag är så reserverad, hon är öppnare av sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar