tisdag, februari 23, 2016

Equestria Girls!

Dags för filmtips! Nu har jag nämligen sett alla tre filmerna av My Little Pony: Friendship is Magic - Equestria Girls. Den första filmen var bara okej, men definitivt ingenting att dansa runt. Den andra filmen var betydligt mycket bättre på nästan alla tänkbara sätt. Den tredje filmen var också riktigt bra, men jag tror att den andra filmen blev min favorit. Bra musik, bra animation, bra story, bra sånger, bra röstskådespelare!


För att förstå sig på dessa filmer, förutom möjligen den tredje, så krävs det att en har följt TV-serien My Little Pony: Friendship is Magic, annars kan det vara svårt att hänga med i filmerna. Vad jag kan säga att jag gillade bäst med framförallt den andra och den tredje filmen är huvudkaraktärerna. En av karaktärerna som jag gillar som minst (om ens alls) i TV-serien tycker jag om i filmatiseringarna. Vad det beror på vet jag inte riktigt, men hon är helt klart mycket intressantare i filmerna än i hela TV-seriens gång under åren som gått.



Jag ska inte avslöja några detaljer om någonting i någon av filmerna, men låt oss säga att slutet på den tredje filmen var riktigt bra. Detsamma gäller filmens sista sång, vad jag älskar den! Den är bokstavligen magisk!

(STOR SPOILER FÖR SISTA FILMEN! SE INTE OM DU INTE HAR SETT FILMEN ÄNNU!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar